Yenilikçi Eğitim Öğretim Ortamları Tasarım Beceri Atölyesi

Yenilikçi Eğitim Öğretim Ortamları Tasarım Beceri Atölyesi

01.03.2022 Tarihinde başlamış olduğumuz sorumlu yönetici Hüseyin TÜRKAY, Matematik öğretmenimiz Salih Zeki TOSUNOĞLU, Biyoloji öğretmenimiz Serpil TOSUNOĞLU ve tüm sınıf seviyelerindeki öğrencilerimizin katılımlarıyla yürüttüğümüz İyi Tarım Uygulamaları Atölyemizde toplumda üreten bireyler yetiştirmek amacıyla, okul bahçemizde atıl durumda bulunan 500m2 alanın organik tarıma elverişli hale getirilerek öğrencilerimizin sürdürülebilir organik tarım ile yaparak yaşayarak üretmekten mutlu olan bireyler olmaları genel amacımızdır.

 

06.06.2022 181

Çalışma Özeti:

Bu atölyede öğrencilerin dinlenebilme, bitki ve hayvanların büyüme süreçlerini gözlemleyebilme, bakımlarında aktif rol alarak sorumluluk duygularını geliştirebilme, birlikte hareket edebilme, toprağa özgürce dokunabilme ve doğal çevre ile hayvanların korunmasına dair etkinlikleri gerçekleştirmeleri amaçlanır.

Ayrıca özel amaçlarımız; öğrencilerimizin temel gıda ihtiyaçları olan ürünleri kendilerinin yetiştirmeleri konusunda farkındalık oluşturmak. Bölgemizde yoğun gübre ve tarımsal ilaç kullanılarak yapılan endüstriyel tarım uygulamalarının alternatifi olan organik tarım uygulamaları konusunda bilinç oluşturmak. Organik olarak üretilen sebze meyvelerin öğrenciler tarafından tüketilmesi ile sağlıklı beslenme ve sağlıklı gelecek konularında farkındalık oluşturmak. Üretilen ürünlerin çevremizdeki bulunan okullar ve ihtiyaç sahibi kişilerle paylaşılması ile öğrencilerimizin sosyal sorumluluk duygularının gelişimine katkıda bulunmak.

Öğrencilerimizin doğa ile buluşacağı, doğada yaparak ve yaşayarak güven elde edeceği, el becerilerinin, kişisel, sosyal ve duygusal becerilerinin geliştirileceği, birlikte iş yapabilme yeteneğinin güçlendirileceği bir atölye uygulaması olarak yaptığımız çalışmada;

2022mart ayında okul bahçemizin organik tarıma elverişli hale getirilmesi adına toprak dolgu ve organik hayvansal kemre kullanılarak, bölgemizde bulabildiğimiz ata tohumlarından fide oluşturarak, domates, salatalık, biber çeşitleri, marul, maydanoz, nane, dereotu, roka, patlıcan, soğan, sarımsak ekimlerinin yapılarak, damlama sulama sistemlerinin montajı gerçekleştirilmiştir.

Bölgemizde yoğun gübre ve tarımsal zehir kullanılarak yapılan endüstriyel tarım uygulamalarının alternatifi olan organik tarım uygulamalarının; organik tarımın insan sağlığı ve ekonomi üzerindeki etkilerinin ne kadar önemli olduğu ve üretiminin çok kolay bir şekilde yapılabileceği öğrencilerimize uygulamalı olarak gösterilmiştir.

Öğrencilerimizin okulda ürettikleri organik sebze ve meyveleri diğer okullardaki öğrenciler ve ihtiyaç sahibi kişilerle paylaşarak, sosyal sorumluluklarının güçlenmesi, yardımlaşma duygularının pekiştirilmesinin sağlanarak, sürdürülebilir organik tarım uygulamaları ile kendisinden sonra okulda öğrenim görecek olan kardeşlerinin de bu imkanlardan yararlanabilmesi sağlanmıştır.

Beklenen Sonuçlar: 1- Okulumuz bahçesinde atıl durumda bulunan 500m2 lik alanın organik tarıma elverişli hale getirilerek, tarımsal üretime katkı sunulması sağlandı. 2- Organik tarımın insan sağlığı ve ekonomi üzerindeki etkilerinin ne kadar önemli olduğu konusunda öğrencilerimizin bilinç düzeylerinin yükseltilmesi   3-Çevredeki canlı ve cansız hayatı gözlemleme (Ekosistem),   4- Tüketerek değil üreterek mutlu olan ve ürettiği sağlıklı, organik ürünlerden beslenmeyi bir alışkanlık haline getirebilen bireyler yetiştirilmesine zemin hazırlanması. 5- Bölgemizde yoğun gübre ve tarımsal zehir kullanılarak yapılan endüstriyel tarım uygulamalarının alternatifi olan organik tarım uygulamaları konusunda farkındalık yaratılması. 6- Öğrencilerimizin okulda ürettikleri organik sebze ve meyveleri diğer okullardaki öğrenciler ve ihtiyaç sahibi kişilerle paylaşarak, sosyal sorumluluklarının güçlenmesi, yardımlaşma duygularının pekiştirilmesinin sağlanması. 7- Sürdürülebilir organik tarım uygulamaları ile kendisinden sonra okulda öğrenim görecek olan kardeşlerinin de bu imkanlardan yararlanabilmesinin sağlanması.

 

06-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-202206-06-2022